Nu så här ett drygt dygn efter Göteborgsvarvet så har jag hunnit fundera en del kring gårdagens lopp.

För det första så ska jag vara ganska nöjd över mitt nya personbästa. Många som jag pratat med har sagt att de haft det tufft så jag var inte ensam. Den främsta anledningen tror jag var blåsten samtidigt som det faktiskt var ganska varmt. Det var ganska kämpigt på Hisingen och Götaälvbron i sid- och motvinden.

Men jag hade siktat på en bättre tid och varför klarade jag inte det då? Det uppenbara är att jag helt enkelt inte är bättre tränad än så.

Andra förklaringar kan vara att jag drack för lite under loppet eller att jag gick på lite för hårt i stigningen upp mot Götaplatsen.

Jag ska nog försöka ta revansch i Läckövarvet i slutet av juli om det nu inte blir så varmt som i fjol. E20-loppet går 27 juni. Det är ett lopp på den nya motorvägen utanför Götene. Får se om jag springer det.

Mer långsiktigt siktar jag nu vidare mot Lidingöloppet och en tid ner mot 2:20. Men först ska jag ta en veckas ledigt från träningen så det blir nog inte så mycket bloggat de närmaste dagarna.

4 kommentarer

Carl-Olof Carlsson

17 May 2009 22:35

Grattis till personbästa.



Mor o Far

Janne

17 May 2009 23:04

Du ska vara nöjd över ditt personbästa. Som du säger så var det tufft med värmen och blåsten...

Grattis till ett imponerande rekord!



Och det var kul att träffa dig!

Anonym

18 May 2009 08:45

Grattis till PB't! Grymt gjort! Kan hålla med om blåsten på Hisingen och på Göta Älv bron, men jag måste tillägga att jag tycker att det blivit lite för många vätskekontroller på Hisingen. Nästan varannan kilometer stördes liksom löprytmen av att man fick sick-sacka mellan drickande löpare (om man som jag drack vid varannan kontroll ungefär).

E-Kå

18 May 2009 16:25

Bra jobbat och bra tid.

Det var ju grymt långt, trodde aldrig det skulle ta slut.

Kämpa vidare nu mot nästa mål. Jag läser och inspireras. Ska försöka mig på lite av ditt intervallupplägg nu framöver tänkte jag.

Kommentera

Publiceras ej