I förra veckan lämnade jag in min citybike till Evalds MTB i Kvänum för "uppgradering" och renovering. I går skulle jag hämta den var det meningen. Men när jag kom dit var den inte klar. Så jag fick spendera eftermiddagen i Kvänum med lite fika.

Det tog ett bra tag men till slut var den klar. Nu hade jag fått nya däck, ny sadel, nytt vevparti, nya bromsar, nytt drev både fram och bak mm mm. Jag köpte även cykelbyxor, ett måste om man inte ska få ont i baken. Fanns som sagt en hel del att åtgärda på cykeln så det blev inte gratis direkt. Cykeln var i det närmaste klar för skroten när jag kom in så det kanske inte var så konstigt.

I går kväll kunde jag i alla fall ge mig ut på den "nya" cykeln. Tog en sväng till Lidköping och tillbaka. Och det rullade på ganska bra. 1:26 tog det för mig att jämföra med 1:34 på den "gamla" cykeln. Svårt dock att jämföra tider då väder och vind spelar in en hel del när det gäller cykel.

Meningen är att jag ska ersätta något löppass då och då med cykel eller rullskidor. Nu har jag i alla fall en cykel som ska hålla några år och som jag förhoppningsvis tycker om att cykla på.

2 kommentarer

Janne

01 Jun 2009 19:26

Kan tänka mig att det kostade en del det där... Bara allt kaffe där hela eftermiddagen... ;)



Har du några bra tips när det gäller rullskidor för en som har tänkt sig att försöka åka vasaloppet nästa år?

Anders Carlsson

01 Jun 2009 22:28

Vad kul att du tänker åka vasan. Angående rullskidor: Åk med hjälm och undvik bilvägar i möjligaste mån. Tekniktips är jag nog inte mannen att dela ut.

Kommentera

Publiceras ej