I går tog jag med mig Oscar ner till Istrums Stora grupps träning. Oscar var med och tävlade i torsdags och vann faktiskt 60 meter och kom trea sammanlagt. Men han har ändå bestämt sig för att sluta. Jag ger dock inte upp. I går körde han faktiskt på eget bevåg 2 stycken 400-metare. Och han tyckte det var kul.

Att jag själv var där berodde på att jag ville ha lite hjälp med mitt löpsteg av Peter som är tränare. Han tyckte att jag, eftersom jag alltid tar stryk i framsidan lår, skulle ändra lite på min löpstil. Jag skulle träna på att lyfta benen lite mer och att inte försöka landa mitt på foten utan mer landa på hälen och rulla över hela foten.

Jag körde 4 stycken 400-metare själv men sen körde jag med de övriga. Det blev 2x400-300-200 meters intervaller. Det gick ganska bra tycker jag själv. En av 400-metarna gick på 1:09, det snabbaste jag nånsin gjort. Kan bero på att jag blev jagad av Istrums superlöfte Malin Strand.

Idag var det dags för ett långpass. 20 km avverkade jag bland annat med två varv på 6:an i Petersburg. 1:42 var jag ute.

Så nu känner jag mig rejält inne i matchen. Hoppas jag kan hålla mig kvar där.

1 kommentarer

Lars

28 May 2009 22:40

Ja det är verkligen kul att det börjar kännas bra igen. Träningen blir så mycket enklare och roligare när kroppen hänger med.



Kul att det verkar funka för dig med. Bara att ladda inför nästa mål för dig nu. Tiden på Göteborgsvarvet kommer du nog putsa under nästa år!

Kommentera

Publiceras ej