Då var skidpjäxorna avtagna för sista gången för den här vintern. Slalom varenda dag och längdåkning 5 dagar har det blivit för min del. Bra träning men framförallt väldigt roligt.

I onsdags när jag hade kommit i mål efter min längdåkningstur stod TV4-profilen Peppe Eng och väntade. Han var väldigt nyfiken på vad jag hade vallat med. Jag var bra sugen på att säga att det var kallvalla som gällde men ärlig som jag är så sa jag att det var klister som gällde. Rode Rossa har funkat alla dar i veckan här i Branäs. Men det hade varit kul att se Peppe halka omkring i spåret utan fäste.

Nedan följer några fina bilder från veckan.



Gänget (dårarna) är samlat på frukost inför dagens skidåkning


Jag är cool i slalombacken.



Kusinerna Oscar och Isak på toppen av berget redo för nästa åk


Emma (bakom) och hennes kusin Amanda (framför) kör längdåkning.


Lillkusinen Liam har en skön stil på stakåkningen. Det gäller att använda mage och rygg.


Fika måste man ju när man är ute på tur

2 kommentarer

Janne

24 Mar 2009 07:56

Det ser riktigt skönt ut det där... Även om man vill att den varma årstiden ska ta fart nu.



Klart att du skulle ha gett Peppe ett inte alltför ärligt vallatips!

Skulle vara kul att se de bilderna på bloggen också :)

Anders Carlsson

25 Mar 2009 08:05

Ja, det hade varit riktigt kul att stå där med en filmkamera i en lagom jobbig backe och höra honom svära.

Kommentera

Publiceras ej