Jag har tidigare skrivit att jag skulle börja med Core, dvs styrketräning för bålen.

Nu har utfört det tre gånger denna vecka. Varje pass tar ca 15 minuter. Så nu tror jag att det har blivit en vana. Jag hoppas det i alla fall.

I dag har det också varit säsongens första fotbollsträning för Skara FC:s pojkar -02 där jag är en av tränarna. Och vi såg nästan direkt vilken skillnad det var på grabbarna jämfört med i fjol. De har mognat rejält. Och de hade så roligt. Det var bara leenden på planen idag. Det ska bli trevligt att följa dem den här säsongen.

Tyvärr var inte Oscar med idag. Han fick dubbelsidig öroninflammation igår kväll så det var inte riktigt akuellt. Nästa söndag är det träning igen. Då ska nog Oscar kunna vara med.

1 kommentarer

Amanda

30 Mar 2009 10:29

Core är jätteroligt,

bålstyrkan behöver man ju alltid :D



Kul med fotbollen också! :)

Kommentera

Publiceras ej