Här kommer en hälsning från Branäs. Vi kom hit i söndags eftermiddag och på dagarna är det utförsåkning som gäller. Hyfsat väder har vi haft. Lite molnigt de första dagarna men idag är det strålande solsken.  Vi bor väldigt bra kan man säga. Det är bara att gå några meter från stugan och knäppa på sig skidorna så är man igång.

Oscar har dock tröttnat så idag tar jag och Oscar det lite lugnt.

Framåt kvällningen har jag tagit fram längdskidorna och kört lite i längdspåren. Inga långa sträckor men ändå tillräckligt för att bli trött. I går fick jag även med mig Cilla, Tobias och Veronica ut i spåren. Vi körde lite teknik och jag visade hur man skulle staka och diagonala. Jag lämnade av dem efter 5 km och körde sen lite själv.

Spåren är stenhårda så det går jättelätt i spåren. Klister är givet under skidorna.

Jag ska se till att komma ut fler gånger innan vi beger oss hem på söndag. Kanske finns det lite fina bilder att ladda upp då också.

1 kommentarer

Janne

21 Mar 2009 13:19

Låter som en härlig tripp det där! Kollar in och ser om du lagt upp lite fina bilder sen...

Kommentera

Publiceras ej