För att nå mina mål inom löpning så är ett av mina "träningsmål" att bli snabbare.

För att bli det så ska jag träna mer:

* korta intervaller
* backträning
* snabbdistans
* fartökningar under långpassen

Sen har jag idag börjat med Core, dvs styrketräning för bålen. Jag har visserligen tränat Core förut men nu har jag några övningar som jag ska hålla mig till. Det är de övningar som Susanna Kallur rekommenderar i senaste Runners World. Alltid bra att träna Core även om jag kanske inte blir så mycket snabbare av det.. Men det kan man ha nytta av i de flesta idrotter.

I går körde jag två lite längre intervaller på 1800 meter och sen 4 backar. I morgon blir det korta intervaller, 200-800 meter, på Sparbanken Arena (Skarahov).

1 kommentarer

emilia

30 Mar 2009 15:51

Core är jätte bra träning verkligen, man känner att man får mycket bättre hållning om man har stark bål.

Kommentera

Publiceras ej