I tisdags tänkte jag träna intervaller. Men jag kände med en gång när jag gav mig ut att benen var tunga som bly. Jag trodde att det skulle släppa efter ett tag men det gjorde det inte. Kände mig riktigt gammal och otränad där jag sprang. Visserligen fyllde jag år i går men så fort åldras man väl inte? Jag gjorde ett lamt försök till kort intervall men jag var inte ens nära att komma upp i den hastighet jag tänkt mig. Så jag joggade hemåt och avbröt passet. Jag hade ju ett lopp på lördag att tänka på och nu gällde det att komma i form.

I dag kändes benen däremot lättare. Så det blev några lätta fartökningar och nu var det lättare att komma upp i hastighet. Ett skönt besked inför lördagens lopp. Jag fick ett par löparglasögon av Cilla när jag fyllde år igår och jag provade dessa idag. De kommer jag ha på lördag också. Får se då vad den gamle mannen kan prestera.

1 kommentarer

Janne

27 Jun 2009 13:17

Grattis i efterskott! Du ser då inte gammal ut på kortet... ;)



Snygga löparbrillor du fick!



Lycka till på loppet idag!

Kommentera

Publiceras ej