Jag var i badhuset i söndags med familjen. Då passade jag på att simma lite. Tycker egentligen det är ganska tråkigt att simma men om jag kör intervaller blir det roligare. Så det blev 24 stycken 50-metare med 20 sekunders vila. 50-metarna tog ca 70 sekunder så det blev alltså klassiska 70/20-intervaller.

Jag har haft en del träningsvärk sen simningen. Armar, axlar och ljumskar känns det mest i.  Brukar inte få det när av simning men de gånger jag kört intervaller så får jag träningsvärk.

Idag kom jag plötsligt på att jag borde köra en runda på rullskidorna, något jag inte gjort sen 23 december. Jag hade inga större förhoppningar om att åka fort utan bara känna på det. Jag gav mig ut till Skarahov och körde cykelbanan Skara-Finnatorp 2 gånger. Och det kändes riktigt bra och fort gick det också. Vet att jag legat på 1.04-1.07  tidigare gånger men idag blev det plötsligt och helt oväntat 1.01, en km-tid på 3:39. Vad beror detta på då? Ja, inte har jag tränat nån överkropp det senaste och skidor åkte jag senast i april. Hoppas det är att jag helt enkelt är i bättre form rent konditionsmässigt. Min core-träning kanske har gett resultat också?

Jag hade även med mig löparskorna så jag kunde köra lite korta intervaller efter rullskidorna. Men det var väldigt svårt att få igång benen. Förmodligen berodde det på att jag kört rullskidor innan för lördagens snabbdistans borde väl inte sitta i benen än? Jag körde i alla fall 4 stycken 200-ingar och 2 stycken 400-ingar. Farten på dessa intervaller skrämmer inte upp några motståndare det kan jag säga.

Hoppas benen känns piggare på fredag.

1 kommentarer

Lars

28 Jul 2009 21:15

Hej och tack för gratulationerna.



Nästa multitävling för mig blir STAR i Sthlm en 5:e September. Men innan dess ska jag köra Cykelvasan(Bara som träning och avslutning på ett läger) samt Vasa Stafetten.



Lycka till på racet!

Kommentera

Publiceras ej