Det blev inget av med den där förkylningen som jag trodde var på gång. Så igår kväll blev det en genomkörare inför söndagens lopp. Åkte till Skövde och provade banorna där och det gick riktigt bra. Bra fäste hade jag (körde med en blandning av Start Universal och Swix Multigrade) så jag kunde enkelt ta mig upp för backarna.

Banan är nu 3,6 kilometer och jag körde 8 varv. Höll en snittfart på 3:48/km. På söndag kommer nog banan vara 4 kilometer och då blir det väl 10 varv. Hoppas jag kan hålla den farten på söndag. Beror lite på hur trångt det kommer bli.

När jag kom hem hade Cilla satt på bastun och det var verkligen underbart att kliva in där. Min fingrar brukar vara vita av köld (även om det inte är särskilt kallt) efter träning så värmen behövdes. En liten öl blev det också. Den värmde lite den också...

2 kommentarer

Sanna

29 Jan 2009 06:52

Godmorgon.

Hoppas du får en bra dag =)

Snart är det helg!!!

Amanda

30 Jan 2009 15:35

helt underbart att basta efter träning!

tack för tipset, h¨ller med dig!

Halsen kan få det att gå riktigt illa... usch och fy! Man ska lyssna på kroppen, även om det är tråkigt när den säjer ifrån :/

Kommentera

Publiceras ej