I går var hela familjen i Skövde och åkte skidor. Det var riktigt trevligt att se hur Oscar och Emma tog sig fram i spåret. Det finns en ganska bra slinga där som är 1,3 km. Efter att barnen kommit runt ett varv trodde jag att de hade fått nog men de ville köra ett varv till. Kul att se att de verkade trivas i spåret.

Efteråt körde jag två varv ensam innan det var dags att bege oss till McDonalds på vägen hem.

Idag fick jag återigen med mig Mats i spåret och ännu en gång blev det Falköping. Det skulle bli plusgrader så jag la på Rode Rossa, ett klister för plusgrader. Det gick bra till en början men sen kände jag hur det frös på under skidorna och efter det hade jag inte mycket till fäste. Men då fick jag ju i alla fall träna stakning. Stakåkningen känns för övrigt riktigt bra och jag hoppas att jag kommer ha mycket nytta av det 1 mars.

49 dagar kvar nu...

Om ni är superintresserade av hur jag tränar kan ni gå in på min träningsdagbok på Funbeat. Länk:
FunBeat.se

4 kommentarer

Anonym

13 Jan 2009 00:06

Du lär få nytta av stakningen i spåret den 1 mars.

Spännande att få följa dig under Vasaloppet. Tror att du kommer att fixa det!

Och kul att barnen "följer i pappas skidspår"... :)

Janne

13 Jan 2009 00:08

Det var mina rader det där! Menade inte att vara anonym...

Amanda Lahti

13 Jan 2009 15:45

ja det är riktigt irriterande!

Jag hoppas också att tiden räcker till att seeda upp sig iallafall något startled - som du säjer, alla led fram är guld värt!

Hur går uppladdningen för dig? Ser ut som om du har fullt upp?

Anders Carlsson

13 Jan 2009 21:14

Träningen går riktigt bra och fortsätter det så här så ska jag nog klara mitt mål. Gäller bara att hålla sig frisk och kry.

Kommentera

Publiceras ej