Så avslutades då min fartvecka med två timmars skidåkning på Billingen tillsammans med Mats.

Efter lite uppvärmning blev det 5 stycken intervaller på ca 1900 meter. Jag höll 3:30-3:40-tempo på intervallerna. Det är jag hyfsat nöjd med eftersom banan är ganska kuperad.

Efter det gjorde jag nåt jag borde göra oftare. Jag körde lite utan stavar. På de delar där det var läge för diagonalåkning använde jag bara benen och till en början var det svårt med balansen med det blev bättre och bättre. Det kommer jag nog göra fler gånger.

Kände lite i halsen i slutet av träningen. Hoppas jag inte håller på att bli sjuk.

2 kommentarer

Lars

19 Jan 2009 16:03

Tack för gratulationerna.



Blir nog inget Ulricehamnslopp för mig. Hoppas på att kunna kvalificiera mig till att åka skandinaviska cupen i Estland/Lettland den helgen. Helgen efter(14-15 Feb) ska jag dock tävla i Ulricehamn. Då är det skandinavisk cup där. Du får vara med och ta rygg på mig där istället ;).



Träningen verkar ju flyta på rätt bra åt dig nu iallafall. Att åka utan stavar är väldigt nyttigt. Hoppas det inte blev nått med det halsonda du kände på söndagen.

Lars

21 Jan 2009 07:26

Jag körde med Rode Violet Special (Burken, en gammal goding)

Kommentera

Publiceras ej