Jag har känt mig ordentligt sliten efter onsdagens hårda träning. Dessutom har jag fått ont i ryggen. Men min bror som är naprapat har dock hjälpt mig och nu känns det bättre.

Körde ett lättare pass i går kväll med Mats och jag kände faktiskt av onsdagens bravader fortfarande. I alla fall så kände jag mig orkeslös i spåret. Det var bara att ta det för vad det var och försöka koncentrera sig på tekniken

Det var tal om att jag skulle åka ett lopp i Mattila nästa söndag men det bli Billingen långlopp istället. Det kommer genomföras på konstsnöspåret i Skövde. Blir nog 10-12 varv runt banan som de ska försöka öka på från 3,3 till 4 km.

Blir nog en del köbildningar eftersom det bara kommer att finnas två spår. Jag hoppas i alla fall kunna seeda upp mig ett snäpp till 5:e startled i Vasaloppet som är 35 dagar borta.

De pratade lite om Vasaloppet i Vinterstudion i morse. Då blev jag rejält sugen.

Kommentera

Publiceras ej