Så var sista passet inför Vasaloppet avklarat. Det 253:e sen jag gick i mål för ett år sen.

I dag blev det återigen löpning i lugn takt med några impulser. Körde lite styrketräning efteråt också.

Sammanlagt blev det 223 timmars träning att jämföra med 126 inför förra årets Vasalopp. Den stora skillnaden i år är att jag inte varit sjuk eller skadad en längre period.

Skidåkning har det också blivit en hel del av. 60 mil har jag hunnit med på snö (25 i fjol) och 40 mil på rullskidor (samma i fjol).

Så jag känner mig bra förberedd för loppet. Nu ska jag bara hålla mig frisk och hoppas på att vädret blir bra. Och det ser riktigt bra ut gällande vädret. -10 vid start och -4 mitt på dagen. Möjligtvis kan det komma lite snö men det ska inte vara några problem.

Nu är det kolhydratladdning som gäller. Just nu dricker jag en Vitargo efter att ha ätit pasta. Ska dock inte överdriva kolhydratladdningen utan ska äta ungefär som vanligt men lägga till lite sportdryck.

3 kommentarer

Lina

26 Feb 2009 21:44

Lycka till Anders! Jag följer dig med spänning på söndag!

Linda

27 Feb 2009 09:56

Lycka till!

Fredrik

27 Feb 2009 15:52

Blås på nu!

Kommentera

Publiceras ej