Då var jag i mål i Billingens långlopp. Tiden blev 2:49:57 och det var väl något sämre än mitt mål.

Men då hade jag räknat med 11 varv. Det blev istället 12 varv och drygt 43 km.

Jag startade i ett högt tempo och det fick jag betala ganska fort. Sen blev spåren sämre och sämre också. Det gjorde att jag efter halva loppet undrade hur jag överhuvudtaget skulle tag mig i mål.  Att åka i strösocker som det nu blev är jobbigt.

Kolla bara hur mitt medeltempo per varv fördelade sig samtidigt som ni kan se medelpuls. Ganska enkelt att se att jag öppnade för hårt. Fiffigt, Anders!



Men jag tror faktiskt att min tid räcker till att seeda upp mig till led 5. Segraren gick i mål på 2:08 så det verkar ha varit jobbigt för åkarna där framme också.

6 kommentarer

Magnus Lund

01 Feb 2009 20:05

Härligt kämpat idag! Ber om ursäkt för den lite för varma nyponsoppan:S Jämnfört med många andra såg du riktigt stark ut! Kommer bli tufft för mig iår på vasan.. //Lund

Anders Carlsson

01 Feb 2009 20:29

Tack Magnus för stödet. Det hjälpte att du hejade på mig. Du kan ju langa åt mig på vasan. Då kanske du har fått till temperaturen. Du har några veckor på dig att träna på det nu...

Lars

01 Feb 2009 22:27

Härlig genomkörare inför Vasaloppet!

Motionären

02 Feb 2009 14:41

Bra jobbat, själv åkte jag till Mattila för att jag hört att de här korta banorna inte blir så roliga efter ett tag. Hur många var det som körde?

Lina

02 Feb 2009 15:39

Skönt med en riktig genomkörare inför Vasaloppet! Intressant också att se din pulskurva under loppet.

Anders Carlsson

03 Feb 2009 08:16

Motionären: Det var 340 som startade och jag kom i mål som 74:a.



Lina: Ja, det är intressant att se hur pulsen sjunker när tröttheten kommer. Man kan också se att jag i slutet när det inte är så mycket kvar tar ut mina sista krafter.

Kommentera

Publiceras ej