Efter att ha blivit seedad till led 5 känner jag att komma bland de 4000 bästa inte är ett jättehögt mål i Vasaloppet.

Därför har jag ändrat målsättning och siktar nu på att komma bland de 3000 bästa. Målet är ganska högt men det är inte orimligt. Jag hade behövt åka på 6.35 i fjol för att klara det. Det hade jag inte gjort i fjol även med ett bra lopp.

Men i år är jag bättre tränad och står dessutom två steg längre fram. Det hoppas jag räcker för att klara mitt nya mål.

Sen ligger mitt gamla mål kvar: Att åka under 7 timmar. Det SKA jag bara klara.

2 kommentarer

Lars

06 Feb 2009 15:52

Härligt att du känner att du kommit så långt att du kan revidera ditt mål. Blir det bara bra spår ska det inte vara några problem för dig att klara din målsättning.



Själv har jag kommit på benen igen. Men har dock inte varit ute ännu. Influensan kan verkligen golva en totalt.

Anders Carlsson

06 Feb 2009 19:51

Tack, Lars. Bra spår vore ju trevligt. -5 grader och strålande sol önskar jag också.

Kommentera

Publiceras ej