Då var årets sista träningspass genomfört. Jag avslutade året med att åka till Billingen för tre varv på gröna milen. Spåren var riktigt fina. Tyvärr var jag lite seg i kroppen efter mitt läger men det var bara att kämpa på. Första milen klarade jag av på 37 minuter, andra på 39 och sista kämpade jag mig in på 41. Ett ganska bra pass ändå där jag tänkte mycket på tekniken.

Jag har räknat efter hur mycket jag har tränat under året. Sammanlagt har det blivit 255 timmars träning under 2009 (ca 5 timmar/vecka).

Så här har träningen fördelats:
109 timmars löpning.
64 timmars längdskidåkning.
25 timmars cykling/spinning.
19 timmars rullskidåkning.
17 timmars styrketräning.
21 timmars övrig träning (tex stretching, crosstrainer, simning).

Ett gott träningsår 2009 blev det.

Tävlingsmässigt så gick det väl inte jättebra i Vasaloppet och i Göteborgsvarvet men efter det så släppte det. Min löpning blev riktigt bra fram emot sommaren och hösten och för första gången i mitt liv klarade jag milen under 40 minuter. Putsade detta till 38,40 på bana i september. Men Lidingöloppet är ändå något jag är mest nöjd med under året. 2:17 var långt bättre än jag hade förväntat mig. Känns inte som det är jättelångt kvar till mitt mål på 2:15 där.

Ny hoppas jag på ett lika gott träningsår 2010 och att jag för en gång skull får vara nöjd efter ett genomfört Vasalopp.

Gott nytt år på er!




3 kommentarer

Anna

31 Dec 2009 22:59

Gott Nytt träningsår och nya framgångar på tävlingarna 2010!

Carl-Olof Carlsson

02 Jan 2010 17:06

Grattis till 2009 och lycka till 2010.

Ta det bara försiktigt,nu i början,när kylan biter i



Mor o Far

Sten-Inge Andersson

03 Jan 2010 20:56

Inponerande träningsblogg och inponerande träningsschema, lycka till 2010 . Man får nog ligga i om man ska va före i något lopp

Kommentera

Publiceras ej