Idag var det äntligen dags för riktig skidåkning. Visserligen var jag i Torsby för ett tag sen och åkte i tunneln men det här var säsongspremiär för skidåkning utomhus.

Jag åkte upp mer eller mindre på chans till Mösseberg och jag hade tur för de hade precis fixat till ett 1 km långt konstsnöspår. Det var också spårat i natursnö på några ställen men det var med risk för skador på skidorna man hade fått åka där. Så det blev konstsnöspåret för mig.

30 varv blev det idag varav 3 av varven kördes utan stavar. Jag vågade köra för mycket diagonalåkning idag eftersom det var ett tag sen senast. Ljumskarna brukar ta stryk. Hoppas jag slipper alltför mycket träningsvärk så jag snart kan åka mer skidor.

1 kommentarer

Janne

21 Dec 2009 13:49

Förstår att det måste vara skönt att få till "lite" skidåkning utomhus.

Och hoppas att du slipper den värsta träningsvärken...

Kommentera

Publiceras ej