Ikväll fick jag en försmak av Lidingöloppet.

Tillsammans med Pontus, en kille jag känner genom FunBeat, avverkades de sista 22 kilometerna av Lidingöloppet.

Till en början höll vi 5-minuterstempo men efterhand så ökade vi takten. Och trots riktigt trötta ben mot slutet lyckades vi komma in på 1:42, en km-tid på 4:40. Det är jag riktigt nöjd med. Jag har känt mig sliten det sista och idag var inget undantag. Men att hålla en såpass bra km-tid på den här tuffa banan ger mig självförtroende.

Mitt mål på Lidingöloppet ligger på ca 2:22, en förbättring med 5 minuter från ifjol. Jag tror att det ligger inom räckhåll.

2 kommentarer

Janne

20 Aug 2009 18:43

Härligt! En grymt bra tid. Att kunna hålla ett 4:40 tempo på den "smått" kuperade banan är riktigt imponerande.



Nu kan du bygga upp mentala känslan att klara ditt mål på Lidingöloppet. Spännande att följa!

Anders Carlsson

20 Aug 2009 21:15

Tack Janne. Ja, det ska bli spännande att se vad jag klarar av.

Kommentera

Publiceras ej