Sitter på hotellrummet i Stockholm och andas ut efter mitt tredje och sista träningspass på mitt miniläger.

Igår blev det ett riktigt lugnt pass på Kungsholmen för att återhämta mig från det tuffa passet i tisdags. Fick sällskap av en trevlig kille från Växjö efter halva rundan och det gjorde att jag inte tänkte så mycket på min sega ben.

Ikväll gav mig av till Lill-Jansskogen där det finns ett motiionsspår. Riktigt tuff terräng där visade det sig. Den ena slingan mätte knappt tre kilometer och där körde jag två intervaller (ett varv per intervall).

Efter det var det fartlek som gällde med prioritering på korta intervaller för att få lite fartträning inför Billingehusloppet på Söndag. Då ska jag ta revansch på mig själv från i fjol då jag sprang den 10,5 km långa banan på 47.34. Mitt mål är att ta mig runt på 45 minuter.

Förhoppningsvis kan jag med några dagars vila nu få en liten formtopp.

1 kommentarer

Anna

25 Oct 2008 23:53

Lycka till idag. Jag tippar en tid på 42 minuter.

Kommentera

Publiceras ej