De flesta av mina träningar brukar jag avverka ensam.

Men nu kan jag plötsligt träna i grupp antingen tisdagar eller torsdagar. I tisdags gav jag mig ut till cykelvägen mellan Skara och Axvall (Finnatorp). Eftersom det var mörkt var det pannlampa som gällde. Jag har ingen egen men jag lånade Oscars. Den vann han på Mössebergslunken.

Det gick bra till en början men efter ett tag lossnade pannlampan och den föll i backen. Som tur var dök Magnus Lund upp ur mörkret. Han var också ute och tränade rullskidor i mörkret. Med hans lampa kunde vi hitta alla bitar till Oscars pannlampa. Tur det, annars hade nog inte Oscar blivit så glad.

Sen körde vi vidare på Magnus lampa. Han berättade även att de kommer vara ett gäng som kommer träna där på tisdagar i fortsättningen. Perfekt för mig. Då vet jag att jag får sällskap om jag tränar rullskidor på tisdagar. Men jag får nog köpa mig en egen pannlampa.

Ikväll har jag tränat med Istrum. De tränar varje torsdag och då handlar det om löpning. Det var väl cirka 30 stycken , barn och vuxna, i olika åldrar som var där. Vi delade upp oss i grupper och fyra av oss tog en runda på dryga timman. Även här var det pannlampa som gälle. Det blev jag som fick ha pannlampan och anföra fältet.  Efteråt var det bastu och fika. Trevligt. Den träningen kan det nog bli fler gånger.

Kommentera

Publiceras ej