Det blev en hellyckad dag på Billingen för hela familjen. Alla fyra var med i Billingehusloppet och det gick bra för allihop.

Oscar och Emma startade i Knatteloppet, 1,6 km, för barn upp till 10 år. Oscar kom i mål på 10 minuter ungefär mitt i fältet. Oscar jobbade på bra trots att han var rejält trött mot slutet.. Bra kämpat.

Emma var dryga minuten efter Oscar och kom också hon ungefär i mitten av resultatlistan. Mycket imponerande eftersom hon bara är fyra år och tävlade mot barn som är mycket äldre än henne. Fantastiskt också att hon tog sig runt hela vägen utan att stanna en enda gång.

Jag och Cilla sprang 10,5 km. Cilla sprang runt på 56,23, en tid hon ska vara mycket nöjd med. Hon tyckte det var extra kul också att hon lyckades slå storasyrran Veronica som sprang på 56,45 i fjol.

Själv hade jag som mål att komma under 45 minuter och det klarade jag. 44,00 blev min tid. En rejäl förbättring mot i fjol då jag sprang på 47,39. En 8:e plats i H35 blev det för mig.

Det här var sista löptävlingen för i år. Nu är det full satsning mot Vasaloppet som gäller. Mycket rullskidor med andra ord. Vill ni heja på så ses vi på cykelvägen mellan Skara och Axvall...

Kommentera

Publiceras ej