Jag var så nöjd i augusti när jag satte nytt rekord på min 24 km långa runda runt Hangelösa.

Men nu är jag inte ens nära. 8 minuter långsammare idag än då är en evighet. Det känns helt enkelt som det rullar tungt.
Vad beror det på då?
* Det är kallare nu än i augusti och då rullar det något långsammare.
* Det blåste en del idag och det känns som man förlorar mer i motvinden än man vinner i medvinden.

Jag tror och hoppas på att dessa två punkter är förklaringen. Att jag skulle vara sämre tränad tror jag inte på. Tekniken kan ju gå lite upp och ner men det känns som tekniken stämde ganska bra idag ändå.

Alltså: Bara att träna på och inte bry sig om hur fort det går...

4 kommentarer

Janne

13 Oct 2008 10:00

Tror dina punkter stämmer ganska bra. Motvind kan nog ta mer än vad man tror på krafterna... Kör hårt! Det kommer lättare pass när det kommer att gå riktigt lätt.

Amanda Lahti

15 Oct 2008 22:36

ibland har man sina dalar!

fortsätt kämpa på med träningen, tillslut vänder det!



Anders Carlsson

15 Oct 2008 22:47

Ja, det är nog bara att "kötta på". Tack för era kommentarer.

Britta Norgren

19 Oct 2008 21:30

När backen är kall rullar det mycket tyngre,så jämför inte alltför mycket med sommarens tider.

Kommentera

Publiceras ej