Långpass ska ju vara grunden i all träning säger de flesta. I helgen har jag anammat detta.

I fredags tog jag på mig löparskorna och gav mig ut mot Petersburg. Jag höll ett riktigt lågt tempo men varvarade med 6-7 impulser/fartökningar på ca 1 minut. 1:47 var jag ute.

Efter att ha köpt nya stavspetsar blev det idag rullskidor i regn och hård vind. Kändes väldigt bra i medvinden men så fort jag vände upp och fick motvind blev det naturligtvist genast tyngre. Körde då stakning med frånskjut, något jag är ganska dålig på. Bra att få träna på det.

Kände mig riktigt stark idag på rullskidorna och det känns som tekniken blivit lite bättre. Hoppas det håller i sig. 1:37 stannade klockan på efter dagens pass.

Efter dessa långpass är det ingen högoddsare att nästa träningspass kommer handla om intervaller. Nån som vill sätta emot?

1 kommentarer

Janne

16 Nov 2008 19:45

Låter som att du tränar på bra. Kul att du känner dig stark. Vågar inte sätta emot på att det blir långpass igen... Nä, kör på med intervallerna du! Jobbiga som f.. men de ger mycket! Vill se dig lyckas med Vasaloppet.

Kommentera

Publiceras ej