Det är inte alla som vet att jag ska gifta mig nästa lördag. Men mina arbetskamrater har koll. I går hämtade de mig hemma och körde ut mig till Axevalla travbana. Där fick jag sela på och sen köra vallacken Turn It Gigolo. Mellan lopp 1 och lopp 2 körde vi ut på banan bland de andra hästarna som värmde upp.

Flera gånger körde jag förbi mållinjen och där stod mina arbetskamrater och jublade. Jag tyckte det gick riktigt fort men hon som åkte med mig meddelade att det här vara bara jogg, alltså ca 1:50-tempo. Vi gjorde dock en provstart och då gick det betydligt fortare, ca 1:30-tempo.

Det här var riktigt trevligt och med lite träning är jag nog där och tampas med Åke Svanstedt, Björn Goop och grabbarna. Nej, kanske ändå inte. Men jag fick se Svanstedt och Goop från restaurangen där vi intog mat och dryck och spelade bort pengar på felsatsningar.
 
Nedan ser ni lite bilder på mig och "Ture" som hästen kallas. Tyvärr blev inte bilderna på när jag kör så bra eftersom det var mörkt.



Håller försiktigt om Ture. Man har ju respekt för hästar...


Dags att köra. Något sammanbiten.


Så, då var det klart! Här ser jag lite mer avslappnad och cool ut.

5 kommentarer

Carl-Olof Carlsson

12 Nov 2008 17:03

Att bli kusk är nog inte din grej.

/Far

adam steen

12 Nov 2008 21:54

Lycka till med giftermålet!

Anders Carlsson

12 Nov 2008 21:57

Tack Adam! Och du har nog rätt pappa, löpning och skidåkning går nog bättre.

Anna

13 Nov 2008 06:39

Jag håller nog med din pappa. Du ska nog fortsätta satsa på löp- och skidkarriären.Men det är inte fel att ha högt satta mål och vem vet vad lite träning kan göra. Nästa blogg kanske blir om din nya karriär som kusk!

Janne

13 Nov 2008 22:50

Tycker att du kan ta efter löpsteget och tempot från "Ture". Men där ska du nog lämna hästen... Eller kanske ett glatt gnägg nästa lördag. Lycka till!

Kommentera

Publiceras ej