Det blev som jag hade planerat: en långrunda på rullskidor.

Jag letade mig först bort till Lundsbrunn. Det gick väldigt lätt till en början. Men när jag kom ut på vägen mellan Myråsen och Lundsbrunn var det riktigt grov asfalt. Där fick jag verkligen ta i för att komma nånstans.

Efter Lundsbrunn gick det lite lättare med mycket utförsåkning. En backe  strax efter Sörbovallen (där har man vunnit många fotbollsmatcher) var riktigt brant med en högerkurva mitt i. Då blev jag riktigt rädd. Hade jag ramlat där hade det nog blivit ambulansfärd.

Jag klarade mig och fortstsatte mot Hangelösa. En ganska fin miljö att åka i. Men när jag kom fram till Hangelösa var jag rejält trött och resten av träningen blev ordentligt jobbig. Att ena stavspetsen gick av gjorde inte saken bättre. Det blev mycket diagonalåkning sista milen.

Klockan stannade på 2:52 (38 km) när jag var hemma. En lite längre runda än jag hade tänkt mig. Men mitt mål var i alla fall uppfyllt: ett långt pass på rullskidor.

3 kommentarer

adam steen

10 Nov 2008 14:58

Intressant blogg!

Anders Carlsson

10 Nov 2008 18:16

Tack detsamma!

Lars

11 Nov 2008 12:27

Ja jag hoppas mitt tålamod ger resultat. Det börjar dock bli knapert om tid inför premiären. Jag brukar kolla in på din blogg ibland. Intressant att läsa om andra människors kamp emot sina mål. Lycka till med träningen!

Kommentera

Publiceras ej