De senaste dagarna har jag haft rejält ont i min kind där visdomstanden satt. Ett ständigt molande har jag haft mest hela tiden. Som grädde på moset har jag när jag ätit fått outhärdligt ont. Det har bara blivit värre och värre för varje dag.

Idag stod jag inte ut längre så jag ringde till tandläkaren. Jag fick komma in idag och efter fem minuter var det klart. Det var matrester som hade hamnat i såret som inte hade läkt ordentligt. Efter lite spolning och en tuss med antibiotika på såret kom jag ut som en ny människa och 553:- fattigare (en timpeng på 6600:-).

Träning då? Jo, jag är precis hemkommen från ett lugnt pass på en timma. Jogging varvades med några fartökningar på två minuter.

På torsdag tänkte jag bara springa en halvtimma men med lite mer fart. Förhoppningsvis kan jag då pricka toppformen till på lördag.

3 kommentarer

Ulrika

15 May 2008 08:16

Skönt att tanden är bättre.
Lycka till på Göteborgsvarvet på lördag!!!

E-Kå

16 May 2008 18:03

Lycka till i morgon. Hoppas du lyckas med ditt delmål, 1,35 var det väl? Jag håller tummarna :)

Anders Carlsson

16 May 2008 20:33

Tack för stödet. Jag tror dock inte jag klarar 1.35. Kan jag komma under 1.40 får jag vara nöjd.

Kommentera

Publiceras ej