image40Idag blev det äntligen av.

2x7,2 km i Istrum har jag längtat efter. När jag åkte iväg i förmiddags låg solen på bra så jag tog på mig mina solglasögon som jag har i bilen.

Jag gav mig sen iväg i spåret och efter några km märkte jag att jag hade kvar solglasögonen på näsan. Inte världens bästa och snyggaste löparglasögon direkt.

Något senare träffade jag på ett rådjur med två kids. Det blev naturligtvis vettskrämda av att se en så tuff löpare.

Hur gick själva löpningen då? Jo, ganska bra. Jag kom i mål efter knapp 1.11, en km-tid på 4:55. Det får jag vara nöjd med eftersom banan är rejält backig.

Snart ska jag på ledarfest med Skara FC. Först blir det fotboll och sen är det mat. Får se om jag orkar springa nåt mer idag.

2 kommentarer

Amanda Lahti

02 Jun 2008 16:17

tack så mycket :)
Bra tips där, har hört att loppet är ganska så backigt? Har du sprungit det någon gång tidigare?

Anders Carlsson

02 Jun 2008 21:36

Nej, jag har aldrig sprungit loppet tidigare, men i år bör det nog bli av.

Kommentera

Publiceras ej