Nu lägger jag Göteborgsvarvet till handlingarna och sätter fokus på Lidingöloppet och Vasaloppet.


Min träning innan Lidingöloppet kommer domineras av löpning, där jag ska försöka hitta terräng med mycket backar i. Det som ligger närmast till hands är spåren i Istrum och i Skövde.


Sen kommer jag även att träna en hel del rullskidor med tanke på Vasaloppet. Idag var jag ute på en liten tur med mina rullskidor.


Styrketräning kommer jag också ägna mycket tid åt. Jag kommer nog inte göra så långa styrketräningspass. Jag kommer istället att göra många korta pass, tex innan jag duschar på kvällen.


Det finns en del löptävlingar i min närhett och jag kommer nog ställa upp i en del av dem.


Så här ser tävlingsschemat ut:

26 Juni, Midnattsloppet, Kvänum, 10 km, Underlag: blandat

25 Juli, Läckövarvet, Kållandsö, 21 km, Underlag: blandat

13 september, Rådalunken, Lidköping, 18 km Underlag: terrängstig

21 september, Hagenloppet, Skövde, 10 km, Underlag: terrängstig

27 september, Lidingöloppet, Stockholm, 30 km, Underlag: Grusväg/parkväg, terrängstig

4 oktober, Mössebergslunken, Falköping, 9,9 km, Underlag: blandat

26 oktober, Billingehusloppet, Skövde, 10,5 km, Underlag: terrängstig

Nu är det dags för Champions League-final och i morgon ska vi upp tidigt. Då ska Oscar operera bort två lösa benbitar i sin högerfot.

Kommentera

Publiceras ej