1.36.

Det blev tiden för mig i Göteborgsvarvet. För att ha startat i startled 8 får jag vara riktigt nöjd. Jag har nämligen sprungit slalom och "off-pist" för att ta mig fram. På förhand trodde jag att trängseln skulle släppa efter halva loppet men icke. Det var faktiskt trångt ända in i mål.

Men jag fick faktiskt en riktigt bra start. Jag ställde mig längst fram i mitt startled och ledde faktiskt mitt startled de första 500 meterna. 4.02 efter första km var nästan för snabbt. Men efter två km var jag ikapp startledet innan och då började problemen. På en del ställen vara det ganska brett och då kunde jag springa på ganska bra men oftast fick jag kryssa mellan löparna där det gick. Många gånger var jag utanför banan och sprang. Mycket av tiden fick jag dock bara följa med i tempot som jag uppskattar till 6-7 min/km.

Det blev med andra ord ett väldigt ryckigt lopp för mig ändå höll jag ett hyfsat jämnt tempo. Eller vad sägs om 22.52, 22.45, 23.19, 23.20  på 5-kilometrarna.
 
Trots det ryckiga loppet kände jag mig fruktansvärt pigg och jag blev faktiskt aldrig trött i benen. Lite konstigt att springa in i mål utan att vara trött. Toppformen var prickad men jag kunde inte utnyttja den fullt ut. Kanske hade jag kunnat kapa 5 minuter om jag hade fått springa på lite mer. Eller också kanske jag hade kört mig slut tidigare om jag hade fått göra mitt eget lopp. Svårt att säga.

Skit samma. Jag är nöjd med min tid i alla fall.image38

Dagen till ära köpte jag innan loppet nya skor, strumpor, tröja och byxor. Min skor hade ju gått sönder så det var givet att köpa nya. Jag hade ju bestämt mig innan för att springa i mina gamla för att slippa skavsår, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Jag chansade med de nya.

Sen var det lite småkallt så jag köpte en långärmad tröja att springa i. Storlek Small passade mig något överraskande bäst. När jag ändå var igång köpte jag ett par tights och strumpor att springa i också. Så det blev en helt ny outfit. Det visade ju sig vara ett genidrag...

3 kommentarer

E-kå

18 May 2008 15:51

Bra jobbat, blir det semester i träningen ett tag nu eller är siktet redan inställt på Lidingöloppet?

Anna

19 May 2008 04:48

Grattis till en bra presentation. Du kapade säkert flera minuter med dina nya kläder:)Skämt och sido så fick du betalt för alla träningstimmar som du har lagt ned.

Anders Carlsson

19 May 2008 08:16

E-Kå: Just nu har jag ordentlig träningsvärk så det är inte så mycket att välja på. Denna veckan blir lugn men sen blir det satsning mot Lidingöloppet.

Anna: Precis. Utan de här tajta kläderna hade jag inte kunnat slinka förbi allt folk så lätt.

Kommentera

Publiceras ej