Sitter framför "Så ska det låta" och laddar för morgondagens lopp.

Tog en ganska lugn löprunda igår för att hålla igång kroppen.

Nu är frågan vad jag ska tro på för tid i morgon. 1.35 har jag kapacitet att springa på, men jag tror inte det är rimligt att sikta på det. Från startled 8 kommer det vara en hel del kö, i alla fall till en början. Första året jag sprang, 1990, startade jag långt bak och kom in på 1.39. Året därpå sprang jag på 1.32. Då stod jag ganska långt fram.

Mitt mål kommer istället vara att jag ska försöka hålla 4.30-tempo när jag väl får springa fritt. När jag får göra det har egentligen ingen aning om. Kanske är det efter 10 km?

I alla fall är det bra att få en så bra tid som möjligt inför nästa års lopp. Göteborgsvarvet är även seedningsgrundande för Lidingöloppet, så det finns nåt att kämpa för.

En sak att undvika är också de "drickastationer" som finns mellan det ordinarie drickastationerna. När jag sprang 1991 var jag bra törstig när jag kommit ner för Ramberget och sög tag i en mugg på en station där det stod några grabbar.

Jag svepte allt direkt, och kände ganska snabbt att vatten var det inte. Jag vände mig om och såg ett gäng skrattande killar. Då insåg jag att jag just svept ca 10 cl sprit (troligtvis hembränt). Precis vad jag behövde i det läget...

Jag tror att jag nöjer mig med vatten i år.

2 kommentarer

Peter Appelgren

16 May 2008 21:41

Lycka till imorgon!
När startar du?
Står ev. på Hisingen och hejar på.

/Peter

Anna Norgren

17 May 2008 01:33

Lycka till! Ser fram emot en resultatrapport senare idag.
/Anna&Colle

Kommentera

Publiceras ej