Nu är jag igång med träningen igen efter lite vila. Körde ett lättare löppass i onsdags men i dag körde jag igång på riktigt.

Jag är en sån som tar tid på all min träning och vill gärna ha koll på hur jag ligger till. Och det visade sig att jag ligger riktigt bra till.

Jag tog 5 varv runt Hindsbosjön och det blir knappt 10 km. Mitt tidigare pers var 41,55 men idag blev det krossat. 40,14 lyder det nya rekordet på.  Men det var också full satsning från början och jag tog ut mig fullständigt. Blev inspirerad av Charlotte Kallas skidåkning tidigare idag. Jag var riktigt sugen innan och då blir det oftast bra.

Visst, det kanske inte är rätt tillfälle att vara i form men det ger ändå en fingervisning om att jag är bra tränad. Men bättre ska det bli innan Göteborsgvarvet.

Nu kommer jag inte bara löpträna den närmaste tiden. Det kommer nog bli en del spinning och styrketräning också.

2 kommentarer

Lia Florenz

08 Mar 2008 17:28

Hejsan! :)

Jag har vunnit en tävling där jag får en egen domän,
men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska heta.

Lia.se eller LiaFlorenz.se

Vad tycker du? Tacksam för svar!

http://mydearbylia.blogg.se/1204991884_frga.html

micklan

08 Mar 2008 17:33

oj vad hurtig och duktig du är! tänkt om man hade samma anda som du! lycka till med träningen, hoppas du mår ditt mål.

Kommentera

Publiceras ej