Denna vecka har jag tagit det ganska lugnt med träning.

Jag har känt att jag kört ganska hårt några veckor och då kan det vara bra med en lite lugnare vecka.

Jag försöker använda mig av periodisering i min träning. Jag kör på som vanligt i ca tre veckor för att sen trappa ner eller köra alternativ träning en vecka. I dag körde jag inlines med stavar för att variera lite.

Efter den här veckan är sen batterierna fulladdade för att köra på i några veckor igen. De närmaste veckorna bli med andra ord lite hårdare. Framförallt kommer det handla om löpning men även rullskidor och styrketräning kommer finnas på programmet.

1 kommentarer

Amanda

13 Jun 2008 11:22

Hejsan!

tack för inlägget!

bra att vila ibland, det behövs! både för kroppen och för att man ska orka hålla kvallitet i träningen! :)

Kommentera

Publiceras ej