Efter några långpass den senaste tiden var det hög tid att få lite tempoträning.

5 varv runt Hindsbosjön blir 9,6 km och i dag sprang jag på 39,21, en km-tid på 4:06.

Jag har alltid velat springa en mil under 40 minuter men jag har en liten bit kvar. En minut för att vara exakt.

Nästa fredag ska jag springa en tävling, Midnattsloppet i Kvänum, som är just 10 km. Att jag ska gå under 40 minuter redan då är för mycket att hoppas på. Kanske kan jag klara det till hösten om jag kan träna på som jag gjort den senaste tiden.

Men i morgon blir det absolut ingen träning. Då blir det midsommarfirande vid Vänern. God mat och dryck står då på programmet. Det brukar bli en del snaps på midsommar. I år lutar det åt Minttu och OP.

SKÅL!

2 kommentarer

Anna

20 Jun 2008 00:02

Ha en trevlig midsommar och glom bort allt vad traning ar for ett ogonblick. Colle och jag ska fira arets kortaste dag i Melbourne i helgen. Kanske blir det ett besok till IKEA for att inhandla lite sill och snaps!

Carl-Olof Carlsson

20 Jun 2008 10:30

Hej

Tag det någorlunda lugnt i Midsommarhelgen.

Lycka till i Kvänum nästa helg.

Mor o Far

Kommentera

Publiceras ej