38.22 på 10 km!

Låter ju fantastiskt.

Tills det kommer in en kille i mål med GPS som påstår att banan endast är 9,4 km. Så mycket för den glädjen.

Jo, jag förstod faktiskt ganska tidigt att jag låg bra till och att nåt borde vara fel men att det skulle diffa på 600 meter trodde jag aldrig. Om man skulle göra om min tid till 10 km skulle det bli 40,40. Sen är det ju inte säkert att hans GPS är 100%-ig. Vad vet jag.

Något överraskande kom jag också 3:a i min klass, M35. När jag klev ur duschen ropade de mitt namn och jag trodde först att de hade nån utlottning på startnumren. Men jag fick gå upp på prispallen och ta emot en pokal!

Tur att jag spurtade om cyklisten Tommy Evaldsson från Kvänum det sista. Annars hade jag blivit Sven Nylander.

Jag sprang med Tommy hela loppet och vi växeldrog. Jag drog i motvinden och han drog i skogen. Rättvist? Nja...

Jag måste vara nöjd med loppet även om jag är osäker på hur långt loppet egentligen är. Bra däremot är att loppet är 10 km officiellt och att jag kan använda detta resultat när jag seedar mig till Lidingöloppet.

2 kommentarer

Anonym

28 Jun 2008 00:37

Grattis! Det viktigaste var väl att du seedade upp dig i Lidingöloppet och den tiden klarade du helt klart.Du kanske ska satsa på löpning på heltid? Du har ju helt klart motivation och talang för det.

/Anna & Colle

PS. Firade du med en öl efteråt? DS.

Carl-Olof Carlsson

29 Jun 2008 16:39

Grattis till Bronsplatsen i Midnattsloppet.

Mor o Far

Kommentera

Publiceras ej