På fredag ska jag springa Läckövarvet. Det är en halvmara som går på Kållandsö.

I går förberedde jag mig med att springa intervaller på Skaravallen. Jag sprang 400-800-1200-800-400 meter med 1 minuts vila mellan. Sen vilade jag 3 minuter och körde ett likadant set till.

Något överraskande gick det väldigt fort på mina intervaller. Bland annat gjorde jag 2.28 på en av 800-metarna. Tidigare har jag legat runt 2.40.

Antingen är Skaravallens banor kortare än Skarahovs eller också är jag bättre tränad nu än för nån månad sen. Det kanske är lite av båda.

I alla fall kändes det väldigt bra. Nu ska jag ladda batterierna för loppet på fredag. Jag siktar på att slå mitt tidigare pers på halvmaran, 1.32.50 från Göteborgsvarvet 1991.  Det är en km-tid på 4:23, ca 44 minuter på milen. Det ska jag bara klara om inte terrängen är väldigt svårlöpt. Men det tror jag inte den är.

Kommentera

Publiceras ej