Det råder inga tvivel. Skarahovs 400-metersbana är längre än Skaravallens (som alltså inte är 400 meter).

I tisdags var jag ju på Skaravallen och sprang. Gjorde fantastiska tider där på bland annat 800 meter. I dag provade jag Skarahov där jag tidigare varit. Vips var jag tillbaka till mina gamla tider igen.

Jag var visserligen riktigt seg idag men så mycket ska det inte skilja. Gjorde en 400-metare på 1.20 (1.10-1.15 i tisdags) och en 800-metare på 2.47 (2.28-2.36 i tisdags). Avslutade med en 1200-metare på 4.45 (runt 4 minuter i tisdags).

Dessa tider är en bit sämre än mina bästa och det beror nog på att jag suttit på badstranden i värmen hela dagen plus att fredagens lopp fortfarande sitter i benen. Jag är nöjd med att jag avbröt intervallträningen efter 1200-metaren. Hade tänkt köra mer men kroppen svarade inte alls idag. Bättre då att vila kroppen och återkomma när den återhämtat sig.

Det kanske den har gjort på torsdag. Då har jag tänkt ta mig till Billingen igen och möta backarna. Men jag ska först känna efter hur benen känns. Känns de inte OK kan det bli ett lugnare pass eller rullskidor.

1 kommentarer

E-kå

29 Jul 2008 14:24

Vad du är duktig, jag börjar bli riktigt avis på din träningsdicsiplin. Du har ett bra tempo i löpningen, tror jag ska testa ditt intervallupplägg. Du är väl värd en vilodag!!

Kommentera

Publiceras ej