Genomkörare.
Grispass.
Gôrjobbigt.

Kalla det vad du vill. Kvällens långpass i Istrum var nog bland de tuffaste träningspass jag genomfört.

Jag hade bestämt mig för att köra 3 varv runt 7,2 km-banan. Första varvet gick bra men sen började helvetet. Jag märkte ganska tidigt att jag hade öppnat för hårt och det fick jag sota för.

De två sista varvena gick betydligt långsammare och mot slutet gick det riktigt tungt. Då värkte benen ordentligt.

Men jag kämpade mig i mål på 1,49, en km-tid på 5:04 ungefär. En rätt okej tid ändå om man tänker på Lidingöloppet där jag har som mål att springa på 2.45, där km-tiden skulle bli 5:30. Men idag sprang jag ju "bara" 21,6 km, så det är ju svårt att jämföra. Jämförbart skulle det nog bli om jag skulle springa 4 varv (28,8 km). Men idag hade jag inte en tanke på det. Men jag siktar på att göra det nån gång i augusti.

Efter Midnattsloppet kände jag mig riktigt bra tränad men idag kom jag verkligen ner på jorden igen. 27 september ska jag vara tillbaka bland molnen igen.

1 kommentarer

Amanda Lahti

05 Jul 2008 10:54

så är det ibland, ändå bra att du lyckades genomföra passet :)

Hoppas verkligen att du får lyckas med dina mål på Lidingöloppet!

Kör så det ryker!!

//Amanda

Kommentera

Publiceras ej