Jaha, dags då att summera december och hela året.

15 timmars träning har det blivit i december och det är jag ganska nöjd med. Hälften av tiden har gått åt till skidor eller rullskidor och det är detta jag kommer att koncentrera mig på mer och mer. Sen har jag kört ganska mycket styrketräning också.

Om jag ska summera året så började jag bra i mars men sen fick jag höftskadan och då blev det inte mycket träning. Sen har det gått upp och ner under sommar och höst med sjukdomar och skador. Men nu de sista tre månaderna har jag kunnat träna på bra, 14-15 timmar/månad.

Räcker detta till att komma under 7 timmar på Vasaloppet då? Svårt att säga, men får jag vara frisk och att föret är OK på Vasaloppet så ska jag nog klara det. Men blir det som i fjol är jag chanslös. Kanske är det bättre att ha en viss placering som mål? Första året kom jag runt placering 7100, i fjol 6300. Så kan jag komma bland de första 5500 så är det bra. Det motsvarar ungefär en tid på 7 timmar i bra före.

Måste bara säga att jag är imponerad av Charlotte Kalla. Det är inspirerande att se henne åka.

Kommentera

Publiceras ej