Mitt träningsläger i Säfsen gick ju inte så bra, så istället är jag på ett miniträningsläger på hemmaplan. Inte lika roligt kanske men ändå.

Jag började i går med löpning en dryg halvtimma i tröskelfart (ca 85%-90% av maxpuls) plus lite styrketräning.

I dag fortsatte jag med rullskidor. Jag tog en runda som jag inte åkt sen i höstas. Det blev rundan Uddetorp-Hangelösa och hem via 184:an. Och idag gick det riktigt bra. Trots regn och rusk kom jag runt på 1:48. I höstas åkte jag på 2 timmar, så det var en klar förbättring. Framförallt känner jag att tekniken börjar stämma ganska bra på stakningen, men jag märker att jag tappar den mot slutet när jag blir trött.

På söndag blir det rullskidor igen, men då blir det nog en annan runda.

Men i morgon vet jag inte riktigt. Hade först tänkt ta en vilodag, men det finns väl inte på träningsläger?

Kommentera

Publiceras ej