Då var träningslägret avklarat. Har nu tränat fyra dagar i rad och i dag avslutade jag med rullskidor, Skara-Finnatorp fram och tillbaka 4 gånger.

Och trots att jag tränat hårt det sista kände jag mig ruskigt pigg idag. Rullskidåkning utan backar handlar uteslutande om stakning. Och stakning i två timmar brukar kännas, men i dag fick jag knappt några känningar alls.

Och fort åkte jag också. Snabbare har jag aldrig åkt på den här sträckan.

Nu gäller det bara att konservera formen till Skinnarloppet nästa helg och omsätta formen till bra skidåkning. Och det är en helt annan sak.

Ska även dra ner lite på träningen i nästa vecka för att få en minitopp till söndag och sen blir det lite tuffare träning igen i en vecka. Sista veckan innan Vasaloppet blir återigen lugn. Hoppas denna taktik kan göra att jag prickar toppformen.

1 kommentarer

Lovisa

10 Feb 2008 17:21

HAr alltid undrat hur det är att åka rullskidor. Är det svårt att lära sig?

Kommentera

Publiceras ej