image18Tog ett tidigt träningspass på Billingen i morses.

Det var mycket nysnö och så var det milt. Så det var mycket tungt före. Det blev till att kämpa rejält för att ta sig fram i spåret.

Till en början hade jag dåligt fäste också så då la jag på lite klister. Då fick jag visserligen kanonfäste men då blev glidet riktigt dåligt i stället.

Fick stanna en gång till och lägga på lite kallvalla.

Till slut fick jag till en hyfsad vallning, men strulet var inte över.

Efter en dryg timmas åkning lyckades jag med konsten att köra över en av stavarna. Klantigt värre. Det var bara att avbryta träningen och åka hem. Jag var i i alla fall nära parkeringen så jag behövde inte gå så långt.

Dessa stavar hade jag fått av Britta Norgren. Känns lite retligt att förstöra dem så här.

Det är bara att bryta ihop och komma igen...

1 kommentarer

Malin

04 Feb 2008 10:10

Fattar inte det här med att tjata om vallan på träningspasset. Vid träning borde det vara bäst med så kass valla som möjligt egentligen. En slags "hög-höjdsträning" som förbereder en för värsta tänkbara förutsättningar. Sedan känns det ju lättare på tävling när man har bra valla!
Men detta är ju en reflektion från en som inte tränar inför vare sig vasalopp.
Klantigt att paja staven! Det håller jag i alla fall med om.

Kommentera

Publiceras ej