Vilka kontraster.

I går kom vi hem från Makadi Bay i Egypten. Där hade vi det hur skönt som helst med sol, bad, snorkling, mat och dryck mest hela tiden. 25-28 grader har det varit. Nån träning har det inte blivit om man undantar lite simning i poolen. Avkoppling har istället stått på programmet och jag tror det var bra med ett 9 dagar långt träningsuppehåll för mig.

Så nu är jag rejält laddad för träning. Konstsnöspåret i Skövde är öppet så jag gav mig givetvis dit och åkte skidor. Det var min säsongspremiär på skidor. Har inte åkt nåt sen jag gick i mål på Vasaloppet. Kändes riktigt bra och det är framförallt stakningen som jag är mest nöjd med. Känns att jag blivit rejält bättre där. Men diagonalåkningen behöver jag nog förbättra men det kommer med mer träning på snö.

29 varv blev det på den 950 meter långa banan. Riktigt kul var det och jag kunde kört mer än de två timmar jag var där. Men klockan började bli ganska mycket och det var dags att ge sig hemåt.

Förhoppningsvis kan spåret hålla hela helgen och då kanske jag kan hinna med en runda till innan det smälter bort. Ni kanske förstår att jag hoppas på minusgrader.

.
Snygga snorklare i Makadi


Jättesnygg skidåkare i Skövde (och en jättebra och skarp bild med mobilen tagen av Karl)

Kommentera

Publiceras ej