Skötte snökanonerna i söndags och passade på att köra lite stavlöpning eftersom det egentligen bara handar om övervakning.

Efter det har jag haft grym träningsvärk i framsida lår och vader. Trodde jag skulle få träningsvärk i armarna men icke.

Idag hade jag fortfarande känningar men gav mig ändå till Billingen och konstsnöspåret. 1,1 kilometer är den fortfarande även om pistmaskinen var där idag och preparerade för ytterligare 1 kilometer. 28 varv blev det idag. Kändes riktigt bra. Hade häng på en kille från Vänersborg. Han berättade att han åker i 3:e led på Vasaloppet och brukar åka på 5-5,5 timmar. Ett riktigt bra besked att jag hängde med honom såpass bra.

Men nu ska jag faktiskt vänta till nästa år innan nästa träning. Gott nytt år!

1 kommentarer

Lars

02 Jan 2009 17:48

Tackar, ja formen känns stabil. SM är årets mål och jag hoppas kunna pressa upp formen högt tills dess. Jag hade även som mål i år att åka Skandinavisk Cup för landslaget och en världscuptävling på hemmaplanen men eftersom jag blev sjuk precis innan tävlingarna i Bruksvallarna så missade jag den chansen. Men det kommer nya chanser på det i livet.



Du verkar sköta träningen bra inför vasaloppet. Att komma bland de 4000 ska inte vara nått problem bara det inte strular för mycket i början.

Kommentera

Publiceras ej