Efter att ha ätit en massa julmat och intagit god dryck har jag genomfört två träningspass. I fredags tog jag en löprunda i Petersburg där jag sprang två intervaller på 2400 meter.

I går var det skidåkning på programmet. Återigen var det Skövdes konstsnöslinga som skidorna fick nötas på. Jag hade lämnat in mina skidor på stenslipning och provade det ena paret, mina Atomic, efter detta (Mina Fischer får vänta tills föret är riktigt braI). Fick även med mig Claes som inte stått på ett par skidor på drygt 10 år. Han fick ta mina gamla Madshus som jag åkte Vasaloppet på 2003. Han åkte riktigt bra tycker jag.

Claes åkte 8 varv och jag 17 på den 1,1 km långa banan. Jag köpte nya skidskor i samband med stenslipningen men tyvärr fick jag ont i fötterna av dessa och fick byta med Claes efter några varv. Kanske går det bättre nästa gång. Egentligen kanske jag skulle ha storleken större men det är väl tveksamt om Intersport vill byta skorna om jag redan använt dem.

Ikväll ska jag sköta snökanonerna på Billingen igen. Har fått 18-22 denna gång, en lite bättre tid än förra gången. I morgon kommer troligtvis konstsnöslingan utökas till 2 km och kanske om nån vecka till 3,3 km. Men det beror på om kylan håller i sig. Och det ser den faktiskt ut att göra.

Det betyder att det kommer blir mer skidträning innan Vasaloppet.

1 kommentarer

Janne

28 Dec 2008 19:06

Bra att du har kommit igång efter julmaten och den goda drycken. Man behöver några genomkörningar för att vara på banan igen. :)

Kommentera

Publiceras ej