Idag fick jag startbeviset för Göteborgsvarvet i brevlådan. När jag började läsa informationen om Göteborgsvarvet blev jag mer och mer längta till starten den 17 maj.

Nu är det bara drygt 3 veckor kvar och man kan ju undra om jag ska klara mitt mål på 1.35. Jag har tränat på riktigt bra efter Vasaloppet och större delen har varit löpning. Så jag känner mig bra tränad. Men det är svårt att säga om jag verkligen klarar mitt ganska tuffa mål.

Tiden innebär en km-tid på 4.30, något jag utan problem klarar att hålla när jag springer en mil. Men 21 km är en helt annan sak. 

Jag ska snart göra något slags test snart för att se hur jag ligger till. Kanske blir det ett coopertest. Det säger en del om hur konditionen är, men eftersom testet bara är på 12 minuter så säger det inte så mycket om hur jag klarar en längre sträcka. Så kanske ska jag springa en längre sträcka innan i tävlingsfart för att riktigt se var jag står. Risken med ett sånt test är att jag åker på nån skada. Jag får se hur det blir.

Jag har efter gårdagens fys haft ordentlig träningsvärk i benen och nu har jag precis kommit hem från ett lugnt men segt löppass på 50 minuter. Efter det blev det stretching och en smoothie på banan och jordgubbar. Ganska gott faktiskt!

Kommentera

Publiceras ej