Denna helgen blev träningsfri efter en ganska tuff vecka.

Veckans träning avslutades i fredags med backträning i Istrum. Jag hade aldrig varit där förut och jag hade hört att det ska finnas en del backar där.

Och det var inte svårt att hitta backar att träna i. Min tanke var att börja med 5 km uppvärmning, men när jag kom i mål på 5:an var jag helt slut. Den ena backen efter en andra fick jag kämpa mig upp för.

Ordentligt uppvärmd var jag i alla fall inför den "riktiga" backträningen. Jag sprang längs spåret och så fort det kom en backe ökade jag farten. En del backar sprang jag flera gånger. När jag kom till omklädningsrummet efter drygt en timma hade jag fått en rejäl omgång i vader och lår.

Det var jättefina spår i Istrum så dit kommer jag nog återkomma. Backar finns det knappt i Skara så jag får räkna med att åka en bit för att hitta den typen av träning.

Lördag och söndag har alltså varit helt utan träning. I dag har jag inte haft en tanke på träning eftersom jag har varit lite "sjuk". Jag var på en mycket trevlig klassfest i går. Vi firade att det var 20 år sen vi gick ut grundskolan. Riktigt trevligt att träffa så många gamla skolkamrater. Det kanske blev några glas för mycket i går, så i dag känns det verkligen som dagen efter. Men i morgon är det en annan dag. Då får det nog bli träning i alla fall.

2 kommentarer

Carl-Olof Carlsson

20 Apr 2008 19:28

Våren är på "väg" Ett alternativ till träning är att köra mossrivaren i trädgården både på längden och tvären.

Mor & Far

E-Kå

21 Apr 2008 16:11

Du tränar på bra ser jag. Själv är jag bara såå trött på alla dessa backar vi har här uppe i norr. Det är svårt att kunna bara ta det lugnt och hitta ett jämnt tempo.
Jag var förresten på en liknande klassträff förra sommaren och jag kan bara hålla med hur kul det var att träffa alla igen. //Keep on joggig :)

Kommentera

Publiceras ej