Har ganska ont i höften efter lördagens löpning. Det känns väl inte helt bra, men idag känns det mycket bättre än i går.

Jag tog en cykeltur för säkerhets skull. Jag stannade dock och körde backträning i Himlabacken. Det ligger utanför Ardala och en backe jag sprang en del i när jag var yngre speciellt i samband med fotbollsträning.

Jag har alltid tyckt att den backen varit lång och brant men idag kändes den inte så farlig. Det tog ca 20 sekunder att ta sig upp. 10 gånger sprang jag uppför backen. Höften kände jag inte av alls under backträningen.

Det som min höft inte gillar är långa pass på plant underlag. Det är ju precis det Göteborgsvarvet handlar om...

2 kommentarer

Fredrik

07 May 2008 14:47

Jag har också noterat att Himlabackarna blivit mindre de senaste åren.
För att inte tala om "Lilla grushôla" den är nästan obefintlig.

Anders Carlsson

13 May 2008 19:15

En viktig fråga är ju också om det heter Himblabacken eller Himlabackarna. Egentligen är det väl bara en kulle men vi sa alltid "Himlabacka". Kan du ta reda på vad som gäller Fredrik?

Fanns det inte jordgetingar i "Lilla grushôla"?

Kommentera

Publiceras ej