Så var då månadens sista träning gjord. Det blev två varv på 5:an i Petersburg. Jag öppnade nog lite hårt för jag blev väldigt trött fort. Så det blev till att slita rejält. Och när jag kom i mål kollade jag snittpulsen: 172 (88% av maxpuls). Ganska mycket för ett pass på nästan 45 minuter. Men det blev ett bra konditionspass i alla fall.

Jag ska försöka summera september månads träning. Jag har gjort 11 konditionspass och 4 rena styrkepass. Sen har jag även kört en del styrketräning efter konditionspassen. 8,5 timmar har jag lagt ner på detta.

Jag får vara ganska nöjd med september trots att jag var förkyld en vecka. Det har varit den bästa månaden sen mars då jag tränade bra efter Vasaloppet.

Så jag ser fram emot oktoberträningen. Tyvärr så har det inte blivt så mycket inlines det sista pga regn och mörker. På kvällarna mörknar det ju så fort nu så jag får hoppas på att helgerna blir fina så jag kan ut och staka.

Och snart kommer väl den första snön, eller?

1 kommentarer

Magnus

01 Oct 2007 08:56

Härligt att träningen funkar. Framförallt gäller det ju att hålla sig frisk. Jag kan ju det här med förkylningar... Tränar på ganska bra själv. Mån:gym Tis:löpning 15km Ons:gym Tor: backe 6*1.50 min Fre löpning 10km lör löpning 10km sön: löpning 17km Dessutom öl och whisky i lördags...
Ha det gött. Mvh Ultras Skultorp

Kommentera

Publiceras ej