Det gäller ju att hålla huvudet högt.

Men det gäller inte i siming.

Idag var hela familjen på badhuset och då kom Cilla på den utmärkta idén att vi kunde simma en halvtimma var.

På denna halvtimma hann jag drygt en kilometer, men det stora problemet var att jag fick så ont i nacken. Det är ju meningen, om man är en riktig simmare, att man ska hålla huvudet under vattnet. Men det klarade inte jag. Istället höll jag huvudet så högt att det till slut blev riktigt jobbigt för nacken. Och sen har man ju fullt upp med att spotta ut allt vatten man får i munnen.

Men annars är det ju faktiskt ganska trevligt att simma. Det får det bli nån mer gång. Men då får jag nog hålla ner huvudet lite.

1 kommentarer

Ulrika

18 Sep 2007 12:29

Ett gott råd från en gammal simtränare, köp simglasögon!

Kommentera

Publiceras ej